dilluns, 15 de març del 2010

Watercolor Landscape Session 0


L'aquarel·la... gran tècnica. De seguida que vaig començar a dibuixar amb el llàpis em donguí compte que no anava bé. Aquelles traçades dels arbres de l'esquerra no eren gens precisses, en marcar la zona de l'arbre de la dreta, em quedà el típic cercle de la copa. Va ser definitiu, per allí no anava bé. El següent traç ja va ser amb pinzell i començant per les cases. 

Creure simplement, i sentir-ho, que el dibuix l'has de tantejar amb l'aquarel·la directament. Això sí, dic tantejar. És comú que no es pot començar sense haver-ho rumiat una mica. Dibuixar mentalment, utilitzar les mans i els dits com si guixèssin, sobre el blanc del paper quan en realitat van concevent els espai compositius sobre la pròpia ment. Realment ahir i aquesta última setmana he conectat molt ràpidament amb la força del dibuix al natural, la força de l'exercici, la seva entitat, i sí, la seva grandesa la qual també ha d'ajudar a trobar una humilitat personal. Es possible que fer aquesta pràctica, com qualsevol altra, no sigui igual per tothom, però a mi em passa això. Conecto d'una manera especial amb l'entorn.

A reveure.


 

 Obra premiada a Almacelles al Certàmen de pintura a l'aire lliure.

1 comentari:

Jo el tafaner ha dit...

Que valent, és d'un minimalisme gairebé japonés.

Et felicito. Grans treballs i magnífic blog. Ara si que estaré més al cas de la teva obra.

Fins ara!