dimecres, 17 de desembre del 2014

Merca Aquarel·la a Barcelona

En aquests dies de festes l'Agrupació d'Aquarel·listes de Catalunya organitza un mercat artístic de petits formats i no he volgut deixar de formar-ne part. Com que fa unes setmanes que m'hi he inscrit com a soci que menys que començar participant de les activitats de l'associació.

L'Agrupació té seu en uns baixos al carrer de la Diputació 423, molt a prop de la Monumental, entre Passeig de Sant Joan i Marina, on Gran Via i Diagonal s'estrenyen encara sense trobar-se. A banda d'aquest mercat podreu contemplar la col·lecció permanent que s'exposa a les seves parets d'obres de destacadíssims aquarel·listes de casa nostra.

Del que he presentat al mercat aquí en faig un detall del que hi podreu veure.


Paco Romero a Formentera, 29,7x42 cm

En Paco Romero tocava amb l'amic Claudio Sabrosura al sa Garrafa de Sant Ferran de ses Roques. Cantant aflamencat mostrava la cara més genuïna i intuitiva d'un directe amb duende. 




Sebastian Merlin a Formentera, 27x35cm

Aquest retrat el vaig fer en el concert en el qual en Sebastian acompanyava en Jorge Drexler a les festes de Sant Jaume que es celebraven a Sant Francesc Xavier. A peu dret, amb el cavallet, entre les tanques i l'escenari, hi vaig trobar una traçada fina i directa amb un toc de color ingeniòs i equilibrat. M'agrada com cau la pinzellada en groc de la camisa




Arbre de llera, 19x19cm

A tocar de casa, de camí a l'estudi, el parc fluvial em fa el delit de quedar-m'hi cada vegada a prendre notes. La mirada només vol ser aquarel·la i descobrir-ne el llenguatge i les maneres de dir de tantes impressions.




Sumie al concert Delicatessen, 29,7x42cm

La Sumie era tot delicadesa i sensibilitat en el concert que ens va oferir a la fàbrica Damm organitzat per l'Albert Puig en el concerts Delicatessen. Un plaer i un honor participar-hi.




Aire i aigua, 29,7x21cm

Encarant el Canigó, una estona enllà d'haver deixat el refugi s'hi trobat aquest llac que et fa sentir tota la força de la muntanya.




Autum blue landscape, 25x31cm

Davant nostre moltes vegades el coneixement no ens deixa traduïr la realitat, mes cal trobar-la dins nostre només mirant amb els ulls.




Fug landscape, 19x12cm

 Quan dient menys pots dir més hi ha alguna cosa que rutlla.




Peter Broderick al concert Delicatessen, 29,7x42cm

Un micro vintage i una ombra estranya donaven un aspecte un tant de ciborg al Peter i no em deixaven explicar la seva cara. Cal acceptar el que se'ns presenta i confiar en l'acció.




Parella d'arbres, 21x15cm

M'agrada captar certa sensació mantinguda, com de misteri, d'espectació, d'immobilitat.




Pi de ribera, 39x28cm

M'agrada com cau el marge i com l'ombra s'hi estira descansant mentre l'arbre segueix dret, abrupte, escabellat.




Autorretrat, 27x35cm

M'agrada el blau del bigoti i la barba com es fusionen, com s'han fet un tot amb les traçades més ombrejades de la pell, la frescor i la desenvoltura de les pinzellades i els grafismes de la cremallera.




Borja Barrueta, 27x35cm

A vegades és tanta la expresivitat d'algú que afloreix senzillament quan el retartes.




Peter van Os al Hot Blues, 27x35cm

La brevetat i la síntesis donen a voltes tot el contingut i presència que necessita qualsevol treball.




Boira matinal i arbre, 25x17cm

Les coses que passen en l'art de qualsevol cosa són les que descobreixen el tarannà de les deu mil coses.




Pi, quiosc i Medes, 22x26cm

Pi, quiosc i Medes... i el silenci i la contemplativitat que desperta la idea d'una estampa japonesa.




Boscos verds de tardor, 25x32cm

No perque aquesta peça s'acostí a en Martínez Lozano, però que digués que l'aquarel·a és aigua en moviment com sempre em recorda l'Albert Alís no m'imaginava quant de misteri s'hi arrauleix en la seva pràctia.




Amics de nines, 27x25cm

El tema és una cosa i el seu tractament és tot el demés i això és tot allò que ens queda per descobrir.




Robert van der Tol, dels Il Gran Teatro Amaro, 27x35cm

M'encanta la corporeïtat que dóna el rabrec just de la linea quan descriu una fesomia.



I fins aquí la mostra. Moltes gràcies per la vostra atenció. Espero que n'hagueu gaudit i hagueu estat benavolents amb les anotacions. Bones festes.


Xavier Gabriel
gabrielpuiggros@gmail.com
00 34 619521797